OP TAK+
Specifický cíl 2.1-Posílení udržitelného růstu a konkurenceschopnosti malých a středních podniků a vytváření pracovních míst v malých a středních podnicích, mimo jiné prostřednictvím produktivních investic
Pořízení nových technologických zařízení a vybavení vč. potřebné infrastruktury. Dále pořízení výrobních strojů a zařízení, které nejen zvýší technologickou úroveň MSP a jejich konkurenceschopnost, ale také umožní navazující digitalizaci a automatizaci výroby a zefektivnění poskytovaných služeb.
- Leták ke stažení
- Interní postupy OP TAK 221 -2027
- Př. 1_ Etický kodex MAS (OP TAK)
- Př. 2_ Vzor_text výzvy
- Př. 3_Šablona projektového záměru
- Př. 4_Vyjádření MAS k projektovému záměru
- Př. 5_Pověření_k podpisu žádosti v ISKP21+
UKONČENO
výzva č. 2„MAS Mezi Hrady, z.s. – OPTAK“ VAZBA NA VÝZVU ŘO OP TAK s názvem „Technologie pro MAS (CLLD) – výzva I.“ č. 01_23_026
- Text výzvy č. 2 OP TAK
- KL - administrativní kontrola
- Příloha č. 1 - Šablona projektového záměru
- Příloha č.2 - Interní postupy MAS Mezi Hrady, z.s. pro OP TAK 2021-2027
- Příloha č. 3- Kritéria hodnocení pro výzvu č. 2 s názvem " MAS Mezi Hrady,z.s. - OP TAK"
UKONČENO
Výzvy OP TAK 2023:
(UKONČENA) výzva č. 1„MAS Mezi Hrady, z.s. – OPTAK“ VAZBA NA VÝZVU ŘO OP TAK s názvem „Technologie pro MAS (CLLD) – výzva I.“ č. 01_23_026
- Text výzvy č. 1 OP TAK
- KL - administrativní kontrola
- Příloha č. 1 - Šablona projektového záměru
- Příloha č. 2 – Interní postupy MAS Mezi Hrady, z. s.pro OPTAK 2021-2027, verze 1.1.
- Příloha č. 3 – Kritéria hodnocení pro výzvu č. 1 s názvem „MAS Mezi Hrady, z.s. – OPTAK“
Seznam přijatých žádostí výzva č. 1 OP TAK
Seznam schválených projektů k financování - výzva č. 1 OP TAK T
____________________________________________________________________________________________
Připomínkovací řízení k rozdělení alokace OPTAK 2021-2027
Valná hromada na svém zasedání dne 8.12.2023 projednala zapojení MAS Mezi Hrady do OP TAK, jehož alokace bude v programovém období 2021-2027 cílena na podporu opatření 1.3.1. Zajištění podpory malých a středních podniků.
Celková alokace pro OP 2021-2027: 2 540 000 Kč.
- z toho bude pro I. etapu přidělena alokace ve výši 1 270 000 Kč, kdy 70 % této alokace musí být zazávazkováno do 31.12.2024.
- z toho bude pro II. etapu přidělena zbývající alokace ve výši 1 270 000 Kč.
Zápis z Valné hromady 8.12.2022.
Kontaktní osoba: Pavla Dvořáková
- Navržena alokace pro MAS: 2,54 mil. Kč
- Spoluúčast: 50 % CZV
- Režim de minimis
- Oprávnění žadatelé: malé a střední podniky působící na území MAS mající uzavřená minimálně dvě zdaňovací období
- Výše podpory: 250 tis. – 2 mil. Kč CZV (dotace 125 tis. – 1 mil. Kč)
- Plánované vyhlášení výzvy: 3.Q/2023
- Podporované aktivity: robotizace, automatizace, digitalizace (člověk nahrazen strojem), web, cloud, on-line prvky, komunikační infrastruktura, výpočetní technika.
- Nepodporované aktivity: stavební práce, prostá obnova majetku, pořízení kolových a pásových vozidel a kolových a pásových strojů včetně příslušenství.
Podrobnějí informace:
Níže je uveden výčet plánovaných oblastí, na které bude možné dotaci poskytnout. ALE oblasti budou podpořitelné pouze s tím, že každá z možností musí naplňovat podmínku integrace. Integrace musí proběhnout alespoň na úrovni pořizované / stávající technologie (např. propojení výrobní technologie + manipulátor; eshop + skladové hospodářství atp):
- Robotizace, automatizace a digitalizace - realizací projektu dojde k alespoň jednomu z následujících:
- fyzický úkon člověka nahrazen fyzickým úkonem stroje, který neslouží přímo k výrobě tzn. opracování vstupního materiálu nebo jeho tvorbě (např. automatické svařovací centrum s automatickým posunem obrobku či vložení/vyložení výrobku/materiálu atp., důraz kladen zejména na manipulátory, inteligentní sklady atd.), a ostatní případy snižující fyzickou náročnost práce
- spuštění, zastavení či zahájení úkonu bez zásahu člověka tzn. lidského úsudku (např. výrobní, mezioperační či administrativní vč. účetních úkonů – míněn např. výpočet základu ceny dle potřebného času na zakázku podle obdržené objednávky, automatické zastavení procesu při detekci chyby)
- digitalizace procesu vývoje výrobku (virtualizace např. CAD), systémová evidence skladových a materiálových zásob, el.příjem objednávek (nikoliv e-mail), pořízení IS (ERP/MES/APS apod.)
- Web, cloud, online prvky - realizací projektu dojde k alespoň jednomu z následujících:
- eshop – tvorba či aktualizace webových stránek s integrací skladového hospodářství/termínu dodání (skladové zásoby nebo výrobní kapacity = online propojení se systémem skladového hospodářství nebo systémem plánování výroby)
- cloud computing (např. dočasná licence pro 3D modeling zboží na eshop, pronájem)
- cloud (úložiště atp.)
- Infrastruktura - realizací projektu dojde k alespoň jednomu z následujících:
- komunikační infrastruktura – kabeláž, servery, převodníky, modemy, routery
- identifikační prvky – čarové/QR kódy, čtečky, tablety apod.
- výpočetní technika
Nebudou podporovány nákupy pouze výrobních technologií NEBO bagrů či jiných kolových strojů!
Časová způsobilost výdajů:
Způsobilé výdaje mohou vznikat nejdříve dnem, kdy byla podána žádost o podporu tj. od data, kdy žadateli přijde potvrzení ze systému, že žádost byla zaevidována. Výdaje vzniklé před datem podání žádosti o podporu nejsou způsobilé. Výzva a její přílohy mohou stanovit odlišný počátek způsobilosti výdajů (zejména v případě podpory de minimis), přičemž nejdříve možným datem pro vznik způsobilých výdajů v OP TAK je 1. 1. 2021. Výdaje vzniklé před tímto datem nemohou být považovány za způsobilé bez ohledu na režim podpory.